Ännu en dag

I vinterns tecken.
Tragiskt säger jag och tar på mig en tjocktröja till.
Jag har börjat planera resan till Kolmården på lördag, men först ska jag och Tim till Umeå på återbesök på torsdag.

Bönan har ordbajsat hela helgen, fantastiskt vad mycket ord ( ljud ) som kommer ur det lilla ansiktet.
Igår satte hon ihop två ord till och med ; 
"Däää puppa"
Det betyder inte vad ni tror och vad det låter som utan "där strumpa".
Vidare säger hon; "dacka" ( jacka ) "gacka" ( flaska ) "titta" "nginga" ( gunga ) och ojojoj.
Liten böna blir stor böna.




Kaffeböna


Nowaböna

*
Idag tror jag att jag ska koka rabarbersaft och fortsätta tycka synd om mig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0