Stolt mor

Klockan är strax 22 och Tim kom precis hem.
Han har jobbat i 12 timmar.
I morse när kökschefen ringde var Tim trött, så när de frågade vad han jobbat med i kök tidigare så svarade han att han hade lagat mat.
Det är delvis rätt, han har mest stekt hamburgare och skött fritöser.
Så när han knatade in i köket till chefen idag fick han instruktioner om att steka 10 kg köttfärs och 80 fläskfiléer.
Han frågade om hur de skulle vara stekta med kryddning osv. och fick till svar att :" du är din egen chef".
Så då fixade han det.
Senare talade han om att det faktiskt var första gången han gjorde detta, då hade de svarat att "jamen det går ju bra, ni kan du ju det här".
Jag frågade honom om han tyckte det var okej att jobba 12 timmar, och om han hade fått någon rast alls?
"Jag fick ta om jag ville, men det var ju bara onödigt, bättre och bli klar."
I morgon ska han jobba mellan 8-23.
Han ska göra potatisgratäng.
Tim har aldrig gjort potatisgratäng förut.
"Det ordnar sig" säger han och ler.
Han är 17 år och har fått sitt första kockjobb.
Behöver jag säga att jag är stolt över min lilla arbetsmyra!?
Och nu tycker jag ni ska tralla ner på hamnyran i helgen och äta en bit mat :-)





Kommentarer
Postat av: Eva

Härligt skön och avslappnad stil. Potatisgratängen kommer säkert bli super god, tråkigt att jag inte kan smaka den goda maten han lagat =)

2014-07-03 @ 12:31:48
URL: http://taweret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0