Jag är en brottsling

Emellanåt kommer jag in i skov där jag lovar mig själv att blogga minst tre gånger om dagen eftersom jag faktiskt tycker det är himla kul.
På riktigt.
Tyvärr varar inte dessa skov så länge, ungefär lika länge som mina bantarlöften, men det är ju som bekant tanken som räknas.
Åkte till Timrå idag, hämtade upp Bea och snäppan för jag skulle äntligen få lura ut dem till ön.
Skulle bara svänga förbi med en nyckel på hyresbolaget först.
"Oj, vad den där polisen stirrade på dig!" sa Bea när vi åkte förbi Konsum.
Mycket riktigt, i hasorna låg polisbilen lika ihärdigt som en kåt schäferhane efter en löptik.
Laglydig ( och skitnödigt rädd ) som jag är svängde jag in på en parkeringsruta.
Polisen:" Jag såg inte riktigt, men hade du bältet på dig?"
Jag: ( Äckligt ärlig just då ) "Eeh..Nej det  hade jag inte..eeh jag skulle ju bara lämna en nyckel..eeh..
Polisen: "Okey men du vet att det är femtonhundra i böter annars, men du kan ju köpa en fin julklapp för det istället ...men skärpning med bältet..."
Jag"Åååh... vad gulligt... tack snälla...jaa jag ska absolut skärpa mig! Tack så mycket! Eeh.."
FUCK! Jag har ju ALLTID bälte annars!!!
Men man kan säga att jag hade gristur idag!!!
I övrigt en bra dag här.
Ni då?

Kommentarer
Postat av: kraaam/Åsa

Oj vad himloa längesedan jag var in och skrattade åt din blogg.

tack än en gång att du är så yr som du är, kan blogga om det på ett roligt sätt och bjuda på det.'Kram gumman

2010-12-02 @ 21:35:59
URL: http://kraaam.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0