Usch

Jag fick ett hemskt besked igår, en fin vän råkade ut för en sak som inte får hända.
Spröd i psyket som man är, så har jag gått och tänkt på det här nu senaste dygnet och jag tycker det är så otroligt  orättvist, tragiskt och ledsamt.
Skulle kunna grubbla sönder det här men det blir tyvärr inte bättre av det.
*
*
Å inte nog med det så blev det lite snöstorm, aptidig morgon, makens första dag på jobbet efter pappaledigheten, halsbränna, skoskav, trånga byxor, dyrt på Ica blablabla...
Nu sitter jag här i soffan med paraply och brandsläckare och väntar på att taket ska rasa in eller att braskaminen ska spricka så det börjar brinna.
*
Avslutar med att kopiera några rader från Björn Afzelius låt "Tusen Bitar", den är tillägnad min vän idag. <3
*
*
Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå
Men det kan va' svårt att tro när man inte ser den
Och det sägs att efter regnet kommer solen fram igen
Men det hjälper sällan de som har blitt våta

Det sägs att det finns alltid nånting bra i det som sker
Och tron är ofta den som ger oss styrka
Ja, man säger mycket, men man vet så lite om sig själv
När ångesten och ensamheten kommer

Allting kan gå itu
men ett hjärta kan gå i tusen bitar...
*
 

Kommentarer
Postat av: Melvins morsa

Tack tack..... Antog att det handlar om mig.
Nu e allt bra. Tack för ooootroligt fina tröst priset. Synd att jag ej fick träffa er. Löv u guys.

2012-10-30 @ 06:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0