I morgon är första dagen på resten av helvetet..

Jag tänker på Lillbus, som ska börja dagis i morgon.
Hej aptidiga mornar, långkalsonger, borttappade vänsterskor, monsterförkylningar, jättelöss och supersnor.
Eller vadå, tycker ni jag dramar för mycket nu?
Tänk då att detta är början på fem långa förskoleår som sedan följs av ett förskoleklassår, nio grundskoleår, tre gymnasieår plus några år på högskolan och donken innan det är dags att börja leva jobba på riktigt.
Kul jul.
Inte konstigt att folk stänger in sig i garderober och knarkar hejdlöst medan de knyter snaror i taket och funderar på livets mening...
*
*
Mmm.
Det kan hända att det här inlägget fick en aning mörk och deprimerande underton.
Det var inte alls meningen.
Jag är ju egentligen jävligt glad och positiv bakom allt elände.
Och jag skulle bara säga att det ska bli roligt att Wille börjar dagis i morgon, trots att jag har liiite ångest inför detta.
Hejpåer.
*
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0