För säkerhets skull bara.. inga foppatofflor!

Inte för att jag vill vara girig eller ego på något vis, jag ville bara påminna er om att jag fyller år snart, eller ganska exakt den 8 november.
Inte för att jag vill hinta om något speciellt, eller påstå att jag önskar mig ett par varma tofflor men jag sitter och googlar lite medan jag funderar på om jag ska orka rulla in i sovrummet och hämta ett par varma sockor eller bara chansa och be maken suga på de kallaste tårna en stund.
Jag vet att det låter äckligt men vi är ju liksom ändå gifta nu och det ligger ju lite i hans intresse med att jag inte förfryser fötterna så de blir svarta och ramlar av.
Jag menar vem skulle då shoppa kläder åt honom till exempel?
Eller hämta en kall öl i kylen när det är som varmast på sommaren?
*
Apropå tofflor...
*
 
*
Och ni som har träffat mig förut - foppatofflor är en styggelse.
En ful sådan som bara hör hemma i missanpassade familjer med feta medelålders tanter med utgånget datum i glansiga leopardtights och en för litet svart spetslinne där valkar och hängbröst tävlar om vilket som ska välla ut mest.
Ni vet dom som lukar billig parfym från Coop blandat med cigarettrök, rök som dom liksom pratar ut i ansiktet på  de snoriga barnen som springer runt i köket och trampar i feta matrester på golvet.
De beklagar sig över att socialbidraget inte räcker till lådvin och cigaretter eftersom de höjt priserna på ölen på den lokala syltan.
DÄR hör de rosa foppatofflorna hemma.
Eventuellt blev det här en onödigt lång och aggressiv förklaring på foppatofflor nu.
 
*
8 november var det...kommer ni ihåg?
 
 

Kommentarer
Postat av: jessan

Från botten av mitt hjärta:.........TACK!!
Jag är en medelålders, tjock fimpkärring med leopardtights... TACK.
Jag råkar äga 3 par rosa, 2 par gröna & ett par svarta... En del med Bling-bling på... Kan jag skylla på mitt yrke åtminstone och behålla en del av min stolthet?

2012-10-28 @ 21:45:10
Postat av: Åsa L

Hahaha, du borde vara en av de stora bloggarna i Sverige med mest följare, jag skrattar högt för 'mig själv i varje inlägg tror jag :-)

2012-11-02 @ 00:11:30
URL: http://asalundgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0