I morgon är en bra dag

Då inleds nämligen den årliga femdagarsperioden där det bara skiljer ett år mellan mig och tjuren.
Han fyller 34 i morgon.
Jag är 35 ända till den 8.e.
Kontentan; Jag är inte lastgammal, har rynkor ner till knäna och vit mustasch.
*
Idag har jag hunnit med så sjukt mycket att jag inte fattat det själv än.
Jag sprang omkring härhemma och donade och gick på som en påtänd ekorre under bästa nötsäsongen, dammade, fejade, skurade toa, skurade Willes matstol ( Lyckades skrapa ihop tre middagar på den ) återupplivade blommor, tvättade, sorterade, dammsög bla bla bla.
Sen for jag och våldgästade Sara och Alwin, tror nog absolut det är dags att trimma Lillbus att gå uppför trappor själv annars kan vi nog bara hälsa på dem högst ett par månader till är jag rädd.
Sedan vidare till mormor - tjurens mormor - efter ett litet quickstop hos svärmor på jobbet.
*
*
Efter korvstroganoffsmiddagen tog jag med alla barnen till Birsta och letade present till tjuren, handlade på ica maxi och for sedan hem.
Hann landa i soffan en kvart innan det var dags att skjutsa Tim till klassfesten i Granloholm.
*
Varför jag skriver allt här?
Jamen det är ju för att alla andra som egentligen tycker de har astrista liv lägger ut maratonstatusar på facebook för att folk med mera liv ska tycka att de är ball.
Im so busy now, you know

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0