Vem har dött?

Eftersom det är tyst som i graven på honans blogg?
Kommer hem till en chockad dator med dammiga tangenter.. har nog inte varit ifrån den en hel dag på såhär länge?
Egentligen kan jag skriva vad jag vill idag, de flesta är nog på Gatufesten ändå ikväll - när det är GRATIS!
Det blir ingen gatufest för oss i år ( heller ) jag tycker inte att det är värt pengarna det kostar för oss bägge exkl bärs, taxi, mera bärs, mat också den där sista ölen som alltid klonar sig och blir tretton.
Den dagen då jag däremot skrattat hela vägen från banken lovar jag att gå dit.
Då ska jag också de till att köpa en egen bajamaja i guld som BARA är min så jag slipper köa bort 85% aktiv festtid.
*
Vilka ska/är inne på stan ikväll/helgen?
På den gamla goda tiden dansade man på muren till Uggla, E- type och till med Tomas Ledin när man kände tillräckligt mycket roligt i kroppen. 
Gärna en tiggd röd Prince i ena handen för att göra den coola stilen komplett.
( Avslutningsvis blev det en liten strips med dressing på E -grillen också innan kvällen slutade på nattbussen )
Vad dansar man till nu?
Små grodorna på midsommar eller Skrillex för att visa sina tonåringar att man inte alls är ett dugg jävla avdankad utan minsann vet exakt vilken musik dom pratar om.
Inte för att man har ålderskomplex utan bara för att man fortfarande hänger med på riktigt liksom eftersom man fortfarande bara fyllt max 22 de senaste femton gångerna.
Håller färgen och grimaserar osynligt samtidigt som man upprepar alla ord man kan på finska ( 3 st ) när man vrickar foten och sträcker armen vid första moovset.
Eller nöjer man sig med små glädjeskutt när tvätten äntligen är klar?
*
 
"Nej nu måste mamma vila lite här lilla gubben, mamma kommer strax, hon ska bara hämta lite syrgas därborta i den fina blinkande ambulansen förstår du"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0