TANT varning...

Jag har blivit mamma till en cykel.
Som tur var behövde jag inte föda den, bara hämta den.
Den är röd, gammal, har pakethållare och cykelkorg 

(Cykelkorgen är en korg som används som bagageutrymme på cyklar. Cykelkorgar sitter vanligtvis på styrstången eller pakethållaren. De tillverkas i olika material, men metall är vanligast.

Korgar på styret är vanligare på äldre cyklar, dels för att nyare cyklar ofta har broms- och växelslangar som sitter i vägen. En annan anledning är att det har det blivit vanligare med cykelväskor.)

Min cykel har cykelkorg på styret.

Jag är nu medveten om att detta sänker min "cool-morsa-status" och höjer "tant-värdet", och i och med att jag trots detta till och med kommer att använda cykeln offentligt i trafik ökar töntvärdet ytterligare.

Men vet ni... när man har fyllt 35 får man cykla på vad fan man vill - så länge det går snabbare än att gå och det dessutom sparar lite på åderbråcken på smalbenen....

Här var jag "bara" 34 år, då hade inte cykelkorg funkat.

*

Här var jag 16 och visste inte ens vad cykelkorg var...


Kommentarer
Postat av: kraaam/Åsa

Hahahaha - jag ÄLSKAR det här inlägget :-D

Följ mig på bloglovin nu när jag startat ny blogg :-)

Svar: Jaså har du startat en ny? Blev visst strul med bloggspace? Självklart följer jag dig gumman ♥
Hondjävulen

2012-07-18 @ 18:54:10
URL: http://asalundgrens.blogg.se
Postat av: Åsa (f.d Kraaam)

Japp - bloggspace förnyade inte sitt domännamn och allas bloggar bara P0FF....försvann. :-(

2012-07-20 @ 00:35:56
URL: http://asalundgrens.blogg.se
Postat av: bea

Men jäklar va snärtig man var här då.... Var de INNAN ölen och tjockismaten infann sig på södra? Vad hände??? Mvh/ blåsfisken som INTE återgår till de normala!!





Svar: Världens bästa blåsfisk som inte är en blåsfisk ♥
Hondjävulen

2012-07-20 @ 00:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0