Ordbok 2012

Jag lyssnar ju på mina barn ( alltid ) så jag verkligen ska förstå dem ( aldrig ) så det slog mig att ni därute kanske har samma problem?
Därför har jag gjort en liten ordlista som kan vara bra att ha till hands.
Självklart har jag översatt helt själv.
 
Duchbag - Någon form av duschväska, beror på sammanhanget.
Swag - En extra svag person eller sak.
Dolan - Det här tror jag är en form av alkoholfri Dooleys
Trädator - En dator från 90 - talet.
Fett smart - Någon som blivit extra intelligent pga att ha ätit mycket kalorier
P12a -  En porrtidning med bara 12 sidor.
Musse Mode - Outfit med röda kortbyxor och stor svart mössa med öron.
Skajpa - Här skapar man något med tejp.
 
Så nu vet ni!
 
Musse... eller..
Musse?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0