Can i have some motivation please?

FUCK YOU!!
Alla som hurtigt fnittrar; " Jamen lite vinter och kyla har ingen dött av, var glad att du inte bor i Kiruna"
Nä.
Jag är fan inte glad över att jag fan inte bor i jävla Kiruna, jag är bitter över att jag inte har en fet sommarstuga på Bali.
Och en privatjet med fem barer i två våningsplan.
Nej det är jag inte men låt mig hata vintern just nu om jag vill.
Så fantastiskt roligt är det inte att klä på en hajpad Lillbus fyra lager kläder när man själv är lika smidig som en halvsidesförlamad elefanthona, sedan bära honom nerför alla fucking trappor utan att halka, medan man balanserar jobbväskan, Alfonsryggsäcken, och soppåsen på den andra armen samtidigt som man försöker låsa ytterdörren och precis kom på att man glömde telefonen, mackorna och de extra vantarna till dagis UPPE.
Då är det redan försent eftersom man i farten dumpat Wille i soptunnan, fiskat upp posten med bilnycklarna och omsorgsfullt spänt fast soppåsen i bilstolen.
Lägg därtill en dryg halvmeter snö, fjorton minusgrader och en meters plogkant på uppfarten.
Det är då, när man står där och gråter och snorar, man plötsligt minns att det bara är december, och att januari, februari, mars och april just bitchslappade en hårt i facet.
*
*
 
Kontra detta med att ligga på beachen en varm sommardag med den största iskalla Bacardi Breeezer Watermelon du kan tänka dig.
Glada barn som leker i sanden utan att kladda glass överallt.
*
Mmm nu är ni inte så jävla snöhurtiga längre..right?
 

Kommentarer
Postat av: ADARAS.se - JULKALENDER PÅ BLOGGEN!

I dagens lucka kan du vinna ett par Damn Heels, var gärna med! :D http://adaras.se/2012/december/lucka-5-vinn-damn-heels-i-guld-eller-silver.html#comment

2012-12-05 @ 12:07:05
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0