Fogbränning och halslossning

Ingen drömkombination direkt, men har inte mycket att säga till om där tyvärr.
Kliver in i vecka 23 idag - och funderar allvarligt på att montera in en mulltoa vid sänggaveln eller be någon schysst undersköterska koppla en nattkateter på mig.
Lillkillen i magen sparkar som besatt - mycket, helst och gärna sent på kvällarna.
Skönt att det bara är 17 veckor kvar. (!)
*
Vi har hunnit med att köpa skötbord - förra veckan - och den här veckan blev vagnen beställd - världens gulligaste Tjurfarmor köper den åt oss!
*
Det blev en svart Crescent duovagn :-)
*
Och ett Ikea - skötbord som vi köpte på Blocket!
600 kr - sjukt bra fynd om jag får säga det själv.
*
Inväntar ett läkarbesök på torsdag  - för första gången i mitt liv kanske jag måste sjukskriva mig!
Eftersom jag lyfter ca 50 kg tjej på jobbet några gånger om dagen, och det absolut inte är sunt när det hugger till i magen så får vi se vad doktorn säger.
Har massor av fördomar mot Försäkringskassan men man tycker ju ändå att det är 2011 liksom.
*
Helgen här i residenset har varit superlugn, klev av tvådygnspasset igår morse och har tillbringat den mesta tiden sedan dess inomhus.
Igår kväll blev det bullbak - kanelsnurror med vaniljsås.
Jag bakade och tjuren spritsade.
Tyckte det var hans avdelning liksom.
*
Idag har tjurmormor varit och hälsat på och nu är det dags för våffelmiddag.
Hoppas ni haft en myshelg ni med!

Kommentarer
Postat av: Eva

Snygg vagn och verkligen ett fynd till skötbord. Jag skulle ha önskat att vi hade haft plats för ett riktigt skötbord.



Hoppas att läkaren förstår din situation och inte minst fk för det låter inte som en hållbar arbetssituation för dig många veckor till.

2011-05-15 @ 21:21:30
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: kraaam/Åsa

Sjukskriv dig du så lilla kalven i magen får ligga och myspysa med sin mamma hela dagarna.

Jag har STORA planer på att komma och hälsa på snart.....ska bara avverka lite kalas och lite grejer denna vecka så ;-)

2011-05-17 @ 11:55:08
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: Nathalie

Jag har funderat på en crescent duovagn, men har även hört skit om den, har du haft några problem med din? eller är du nöjd med den? Har väldigt svårt att bestämma mig vad jag ska köpa för vagn, några tips? :)

2011-11-15 @ 12:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0