Ultraljud i maj!!??

Det är ju flera år till maj!!??
Varför går tiden så sakta?
*
Fick akut hämta Tim från skolan idag.
Trodde han överdrev när han sa att skon hade gått sönder.
Det gjorde han inte.
*
Var till barnmorskan idag, någon som erfarenhet av hur göra om man skulle vilja byta ut henne?
Hon är inte ond eller otrevlig men hyfsat skapligt virrig, och mindes inte att tjuren var med första gången, kallade mig "sandra" vid ett tillfälle och frågade upprepade gånger om när mitt senaste barn föddes vilket jag upplyste henne om tre ( ! ) gånger.
Innan besöket var slut upplyste hon oss om olika slags fosterdiagnostik - vilket var det sista vi diskuterade ganska länge förra besöket.
Det känns väl inte riktigt okey?
Man ska ju ändå prata intima och förtroliga saker med sin barnmorska, jag vill inte sitta och prata flytningar med någon som inte vet vad jag heter!!??
*
Annars har dagen varit toppen!
Fika hos Linda och sol på himlen.
*
*
Fick dessa underbart söta overaller av Anneli häromveckan.
*

Idag kom mina produkter från Spot and tell som jag blivit utvald att få pröva!
Handsalva och rengöring!
Lyckos!!!

Kommentarer
Postat av: Kattis

jag bytte barnmorska. Jag ringde bara till mvc och sa som det var, att jag ville byta. de har ingen rätt att fråga och du har ingen skyldighet att redogöra varför. Det är du som ska föda, det är dig det ska kännas bra för! ring o byt! (sedan underlättar det om man slipper prata med den man vill byta bort ;P)

2011-03-22 @ 16:01:56
URL: http://katarinasord.blogg.se/
Postat av: Li

Har ju ingen erfarenhet själv men instämmer med Kattis!! Den där barnmorskan verkar ju inte lite snurrig. Hoppas ni får en som känns vettig nästa gång!

2011-03-22 @ 16:21:45
Postat av: Anonym

Låter som du varit till Lisbeth :-)

2011-03-22 @ 16:26:16
Postat av: Anna

Japp, tack för råd och stöd av er :D Kommer nog att begära ett byte.

Nej, anonym det är inte i Timrå ( men kunde varit hon ) :P

2011-03-22 @ 18:30:59
URL: http://hondjavulen.blogg.se/
Postat av: Lina

Gissar att du varit till den virriga på den lokala vc på ön;) jag skulle oxå byta om jag fick henne.. Hon är snäll men ack så velig och virrig.. Ring till centrum i stället, finns jättemånga bra där. Jag hade själv en manlig barnmorska där som hette Mikael. Jättebra och väldigt enkel och rak. Ja byt snabbt! Och lycka till med allt

2011-03-22 @ 20:17:36
Postat av: Kattis

Kan bara säga att det var Mikael som svarade när jag ringde och ville byta. kanonkille! jag sa bara att det inte kändes bra med den förra jag hade (som jag fått igen) och han sa att jag inte behövde förklara mig och att det är viktigast att det kändes ok för mig. han frågade om de var ngn särskild jag ville byta till men jag vet ju inga andra. Blev iaf mycket bättre!

hos min förra luktade det alltid fis i hennes rum. alltid. och när man är preggo är det ju lätt att vara känslig mot lukter. not good! :P

2011-03-22 @ 20:50:51
URL: http://katarinasord.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hahaha fin sko! :P

Jo med mig är det bara bra och ja de var på travet...

Ja singel är man oxå, har flyttat tillbaka till Ljusta oxå så jag är tillbaka på ruta ett kan man säga...Men som sagt de finns fler fiskar och än så länge har jag ju bara lyckats dra upp mörtarna så snart tänkte jag gå över på ädelfisk ;)

Men guud va roligt med en sladdis!! Jag vill oxå ha, fast jag gav upp min bebislängtan och köpte en hundvalp istället :P

Ja å du, nu är det nära mellan dig å mig ju =)

Så bara å komma på kaffe :D jag är ju hemmavid så att säga :P

Kram

2011-03-22 @ 20:53:29
URL: http://kickanblog.wordpress.com
Postat av: Karoline&Oliver

Vilken tid fick du på ditt ultraljud? Jag fick tid 3 Maj,känns hur långt bort som hellst! Jag har också en otroligt virrig barnmorska, herregud säger jag bara! Hon frågade säkert 3-4 gånger om jag var sjukskriven, Joel tyckte att hon var trevlig, men han reagerade på att hon var sååå virrig! Och när jag väntade Oliver så kände dom på magen och lyssnade på hjärtljud. Men inte här på ön. Jag har en som heter Karin Krååk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0