En sockerbagare....

Det är jag det.
Filbröd bakas det nu, förhoppningsvis blir det bättre än gårdagens försök.
Tjuren skulle spontanbaka och tog ovetandes den dubbla mängden mjöl.
Inte så farligt, bara 18 dl för mycket.
Betongbranschen nästa.
Någon som vill köpa?
Annars välkomnar jag årets tråkigaste helg..Ferdinand jobbar kväll, jag jobbar dygn i morgon och han jobbar söndag.
Jag hoppas jag minns hur han ser ut, på söndag kväll.



Filbrödet:
ca 18 dl rågsikt
1 L långfil
3 tsk bikarbonat
3 tsk bakpulver
4 dl sirap
1 msk brödkryddor

Blanda torra ingredienser först, sen de blöta.
Såklart.
Häll ut degen i en smord långpanna.
Var noga med att inte ta 18 dl mjöl för mycket.
Grädda först i 100 grader längst ner i ugnen i 1 timme sedan i mitten av ugnen i 150 grader tills brödet fått färg.

Är det här en bakblogg nu?



Oj vad fikasugen jag blir....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0