DET SOM INTE FICK HÄNDA...

Hände.
Jag kliver precis ur duschen på hotellet i Sthlm när telefonen ringer och Tim talar om att han fått i sig jordnötter - som han är dödligt allergisk mot.
Vad gör man som hjälplös panikslagen mamma 40 mil ifrån sin son och tåget går inte förrän om en timme??!!
Tur jag har underbara vänner..två av dem satt med Tim på balkongen och hjälpte honom andas tills ambulansen kom.
Min lilla lilla pojke fick syrgasmask, adrenalinspruta och betapredampuller..sen i rasande fart till akuten där han fick ytterligare adrenalinsprutor.

En anafylaktisk chock innebär att man snabbt får utslag, halsen, läpparna, ögonvitorna svullnar och andnöd uppstår.

Som tur var gick allt bra, Eva - världens underbaraste satt intill hans sida hela hela tiden tills jag änligen avslutade mitt livs värsta resa klockan 22 och kom upp på sjukhuset.
Där ligger min lilla pojke med nålar i armarna och säger att han mår bra nu.

Det blev en konstig natt på sjukhuset, man hinner fundera rätt mycket över livet.
Ta inte saker för givna och var inte osams.
Tack mina fina arbetskamrater som tröstade, lugnade och såg till så jag kunde åka hem med det "hela" tåget och
Tack mina underbara vänner för att ni finns och för att ni räddade livet på en 12 årig pojke.




Pigg dagen efter...så skönt..


Mamma älskar dig!!!

Kommentarer
Postat av: li

ja fyyyy in i helvete!!!! skönt att allt gick bra!!

kraaaaam

2009-05-01 @ 15:03:12
URL: http://izica.blogg.se/
Postat av: A-H

Nej men fy vad hemskt.. skönt att allt gick bra..förstår din frustration i att veta att du inte kunde ta dig hemma fortare...

2009-05-01 @ 16:06:01
Postat av: Tågmamman

Geeez!! J.a skitjobb ibland när man inte kan vara supermorsa som man vill. Vad skönt att allt gick bra. Fan jag blev lite kallsvettig av det där. Nu måste jag nog dricka vin och tagga ner (inget ont som inte för nåt gott med sig.... för mig.)

2009-05-01 @ 19:25:57
Postat av: Hanna

Men va hemskt! Skönt att allting gick bra! Stor kram till dig och Tim!

2009-05-01 @ 20:13:48
URL: http://hannajo.blogg.se/
Postat av: Kattis

Nej men fyy satan! stor kram till dig, för tim verkar som tur är klara sig utan en. (kram från en galen tjock flodhäst, vad ska HAN med det till?!) ;)

2009-05-01 @ 20:23:59
URL: http://kattajonen.blogg.se/
Postat av: Mrs Andersson

Skönt att det gick bra.Hälsa Tim från mig och Elias/kramar från Frun

2009-05-02 @ 22:10:06
URL: http://www.metrobloggen.se/godismonstret
Postat av: Kraaam/Åsa

Men herregud - vad snabbt det kan gå, man kastas in i en mardröm på sekunder. Förstår att det måste ha varit en fruktansvärd upplevelse för Tim och hemskt för dig med den långa resan hem.

Är så glad för att det gick bra men hur fick han i sig dem? Det är ju så himla läskigt det där och så lätt hänt men han brukar ju liksom hålla sån bra koll själv på det där.

Hör av dig när du är ledig, gumman. Skit i gardinerna om du inte hittar dem, vi kan väl ta en kaffe och surra lite....får vi ihop en träff en gång per år med våra extremt upptagna liv så är jag nöjd - hahahaha.

Kram

2009-05-06 @ 15:59:22
URL: http://Kraaam.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0