skaffa befogenhet på blocket?

Nu är det såhär förstår ni - att vissa dagar är det helt enkelt inte meningen att man ska bända upp ögonlocken.
Korkad som jag är så gjorde jag det ändå - trots att jag hade något naket och läckert brevid mig i sängen.
Fyfan en stor bravadcredd till mig redan där.

2 timmar och 37 minuter sen satt jag på bussen söderut.
Helt fucking alone med 54 rabiessmittade människor som bara ville sätta tänderna i mig och slita mig i stycken så jag tillslut bara hade bestått av en loska på asfalten.

Folk kan vara så elaka, jag menar - jag är inget okänsligt stenansikte, jag har fan papper på att jag har empatisk förmåga och hade MVG i ämnet "etik och livsfrågor" på usk - utbildningen..jag har således hinkvis med förståelse och sympati med missnöjda, trötta och hungriga resenärer som vill fram till sin slutdestination.

MEN - att hoppa på mig personligen är ett fett slag under bältet.
Exempel:

1 st skogstokig karl:" Nu får du faan se till att skaffa fram en taxi för dom som ska hoppa av i Gävle, dom måste ju kunna åka taxi från E4an så bussen slipper åka in i Gävle"
Uppgiven tågvärdinna (Jag) : Som jag sa tidigare så har jag inte befogenhet att beställa taxibilar överhuvudtaget, nu hade vi precis sån tur att det fanns en taxi som åkte från Bollnäs till Söderhamn för att köra folk till Arlanda som skulle med flyget.
Skogstokig: Ja men då måste det ju för helvete finnas fler taxibilar...NU RINGER DU ORDNAR UPP DET HÄR!
Jag: Ja men hur mycket jag än skulle vilja så har jag inte möjlighet att ringa och beställa taxi alls...allt måste gå via vår riksledning som sitter i stockholm...
Skogs: "Ja men då får du väl för fan se till och skaffa dig en sån befogenhet då"
Jag : åfan..kanske man ska köpa sig lite befogenhet på Blocket då.... Nä det där sa jag inte...men jag tänkte....

Annan elak man med vansinnigt hög röst: "Ja nu får du ordna en taxi genast till dom här som ska till Arlanda, jag ska faktiskt på ett möte i Stockholm och har nte tid att åka in i Arlanda."
Jag har faktiskt jävligt bråttom...sen är det såhär att vi har stått och väntat på tåget sen klockan kvart i sex i morse utan att ha haft något att äta eller dricka, det är ju förjävla dåligt att SJ inte kan ha sånt i beredskap på bussarna.
Jag (mera uppgiven);" Nu tog det ju över två timmar att överhuvudtaget få tag på en buss, och då prioriterar vi inte mackor utan att folk kommer fram. Vi har inga lager med 50 nygjorda mackor varje morgon.
Höga rösten; "Fy fan vad dåligt av SJ...då får du se till och stanna på någon mack så vi kan handla."
Jag; 50 stycken som ska av och handla - då har vi genast en ytterligare försening på en halvtimme...hade inte du bråttom?!
Rösten: Fy fan...det är skandal av SJ....

Jag har avtjänat 73 minuter i Gävle nu och har ytterligare 50 kvar innan jag ska chefa upp till där strömmen har gått sönder och sedan förhoppningsvis inte ( men troligen ) åka buss sista biten tll Sundsvall.
Det är inte så jävla konstigt att man vill byta förpackning på sig själv ibland.
Nu skulle man till exempel ha varit en noshörning.
Då hade man kunnat nosa bort alla onda människor med sitt nyslipade horn.

KaFrussst....och stamp stamp...

Kommentarer
Postat av: Anette Andersson

Alltså fy fan vilka 2 piss dagar vi haft!Det är vi inte värda eller?Måste ha gjort nått ont i våra tidigare liv;-)Få se hur resan ner mot Göteborg blir imorgon.Pallar inget mer,eller jo det gör ja men va faaan nån måtta får det väl ändå vara!kraaam

2008-09-13 @ 22:38:18
Postat av: Hanna

Att du ska råka ut för allt, stackare! ha en trevlig ledig dag nu!!

kram kram

2008-09-16 @ 10:52:06
URL: http://hannajo.blogg.se/
Postat av: Kraaam/Åsa

Kan inte låta bli att ändå skratta - som resenär låter det fullkomligt logiskt medans det låter ännu mer logiskt när det kommer från tågvärdinnans synvinkel. Vilka surpuppor det är som åker tåg :-)

2008-09-18 @ 07:13:58
URL: http://Kraaam.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0