10 saker...

Jag skulle vilja göra/säga på tågen....på kul, när jag är lack eller bara för att få se reaktionen.

1: Parant dam i dräkt kommer till Bistron för att köpa internetkupong.
    Hela resan såklart.
    Jag räcker över kupongen, tar betalt och frågar snällt; "Ska det porrsurfas lite nu?"

2: Stressad person försöker förklara att han tappat sin biljett men han måste verkligen med tåget för hans fru har  varit    
     med om en bilolycka och ligger i koma på sjukhus.
     Jag viker mig dubbel i gapskratt och pekar på utgången.

3: Istället för att säga "tack" efter varje biljett jag klipper skriver jag "tack" med svart spritpenna i handflatan och håller upp
     den när jag går förbi.

4: Svartskalle köper kaffe i Bistron.
     "Det blir 35.799:50, säger jag. I svenska pengar asså..."

5: Sur affärsman med skinnportfölj frågar om tåget blir försenat idag.
     "Sover Dolly parton på rygg och kan en anka simma?" kontrar jag med.

6: Jag kör alla utrop på ryska och svär så mycket jag kan.

7: Jag stoppar en trebarnsfamilj med sju väskor på Arlanda och säger att barn är förbjudna på tåget idag.

8: Irriterad man kommer tillbaka till Bistron och skäller för hans räksmörgås var torr och kaffet var för svagt.
     Jag tar sats, laddar och kastar mackan i ansiktet på honom så räkorna sprutar sen häller jag kaffet på hans skor.

9: Istället för att servera i 1a klass, sätter jag mig tillrätta på ett säte och börjar äta maten själv, sen rapar jag högt innan  
    jag lutar mig tillbaka och börjar snarka högljutt.

10. Stressad kvinna frågar om det går snabbare för henne att byta tåg i Skövde om hon skall till Nässjö än om hon byter i
       Falköping och tar bussen via Jönköping.
       jag rycker på axlarna och ger henne en Sverigekarta, en kompass och en clownnäsa.



Tack för inspirationen Hanna.

Kommentarer
Postat av: Hanna

HAHAHAHAHA!!! :D



(Konstigt... ;) )

2008-08-28 @ 09:28:55
URL: http://hannajo.blogg.se/
Postat av: Kraaam

Ett ord - underbart

2008-09-01 @ 12:43:18
URL: http://Kraaam.bloggspace.se
Postat av: Kattis

Hahahaha! :D var ju helt klart tvungen att leta reda på det omtalade inlägget. hahahaha!!

2008-10-02 @ 20:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0