Snart midsommar

Här sitter jag i soffan, tjock och lycklig.
Har nyss mumsat i mig en bit av den sista chokladkakan från tidigare idag när Jenny och Zarah var här.
Precis som jag behövde den.
Jo.
Det gjorde jag nog :-)
I morgon åker vi upp på ön och firar midsommar.
Känns motsträvigt att lämna de stora pojkarna hemma själv men de ska kocka lite för sig själva och bara ta det lugnt.
På Hemsön är de traditionellt firande uppe på dansbanan, barn får åka lövad vagn efter traktor dit.
Jag vill gärna skapa den här traditionen för småttingarna, den här Bullerbykänslan.
Kontra här hemma, där de är födda på asfalten och tror att en smörblomma ska hoppa på dem.
Inte riktigt kanske.




Vi gungade på förmiddagen.
Nej, barnen gungade.
Jag fick inte plats i barngungan.


Och så här blev foccaciabrödet :-)
Trevlig midsommar på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0