Hembakat, anti-rök-propaganda, klätterställningar och högskolepoäng?

Måndag; Föräldramöte 1/3. Nytt dagis, känner mig typ jätteäldst  - hashtag#gråhårig#skäggig#bruten lårbenshals#hemtjänst#begravningsbyrå - nya förskolepedagoger ( på svenska tror jag fortfarande det menas "fröknar", men det rekommenderas man inte säga, lite ungefär som man själv inte har lust att titulera sig hembiträde  med utökade kompetenser dvs. som torkar både golv och bajs, och helst samtidigt under tidspress )
Men eventuellt kom jag ifrån ämnet lite där.
I alla fall, nya föräldrar, nya tankar, nya diskussioner om blöjbyten, åkpåsar och huruvida det tas med vagn på utflykter eller ej.
"En liten fördel där" påpekade jag försynt just om fenomenet att ta med vagn på utflykt t.ex. ner till vattnet.
"Eftersom Wille inte kan gå än, vore det skönt om han slapp åla ner till sundet...haha..ha..h..?"
*
"Men hallå... jag ålar ju ner till vattnet hela förbannade dagarna, vad är problemet liksom?"
*

Tisdag; Babysång.
Rytmik och lekar.
 
Skratt och bus.
Eller i verkligheten; Wille skrek och skällde ut en flicka som heter Agnes så hon började grina.
Länge, grinade hon.
Pappan tröstade, och jag ville verkligen inte veta vad han tänkte.
Wille skrattade gott.
*
Tisdag kväll; Föräldramöte 2/3. Vi diskuterar begrepp som "datatider", "polarlördag", "nytt poängsystem", "utvecklingssamtal", "mentordagar", "andelen berusade 14 åringar i Sverige som uppges bli bjuden på alkohol hemma" osv.
Detta gör vi naturligtvis på hypersnabb engelska.
Alla nickar och hummar förstående.
Jag med, jag avslöjar inte med en min att jag bara förstår ungefär vart åttonde ord eftersom nästkommande sju ord är ungefär den tid det tar för mig att förstå föregående ord.
Denna process i min sega gravidhjärna gör att jag bygger helt obegripliga meningar i huvet.
Men som sagt - jag nickar och hummar.
*
*
Onsdag; Jobbar fort och mycket. 
Kväll; Föräldramöte 3/3. 
Awesome känsla att se sig runt i rummet och inse att jag tillhör gruppen som inte har medelålders rynkor och faktiskt skulle klassas som hyfsat ung i sällskapet.
Nu pratar det "tyngre stuff", högskolepoäng, samhällskunskap 3, individuella val, school soft, formativ bedömning ( istället för summativ ) och liknande japanska ord.
Även fikat anser jag vara tyngre på Mikael Elias gymnasium, köpechokladbollar, trendigt symmetriska syltkakor och gott kaffe.

Behöver jag säga att jag är glad att Tim valde just det här gymnasiet!?
*
Och nu såhär ett par timmar efteråt försöker jag smälta denna paradoxala tidsresa samtidigt som jag ser fram emot ultraljudet med stort U om fyra veckor då vi får se Minibus igen.
Kan dock inte säga att jag längtar efter föräldramötet riktigt ännu.

Kommentarer
Postat av: Lina

det bästa av alla världar på en och samma vecka :) från dagisstart till snart dags att inträda vuxenvärlden och en ny bäbis! Fullt upp med andra ord!
Men jätteäldst kan väl inte vara du, trodde vi ff var runt 23 ish? Eller har jag tappat några år på vägen?

Svar: Ja livet är härligt!! ♥ Nu när jag tänker efter måste jag ha räknat ruskigt fel - du har ju rätt för bövelen - 23 är vi ju! :-)
Hondjävulen

2012-09-13 @ 09:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0