För exakt ett år sen...

Hade jag ont som fan, men visste inte att värkarna from hell inte ens hade börjat utan låg och lurade längs ryggraden för att sedan bryta ut i full kraft kring tolvsnåret.
Ni vet när det känns som hela underredet håller på att rämna och man liksom både hör och känner hur man spricker upp sakta från svanken och fram till naveln?
Och man undrar panikartat om det liksom går att laga efteråt på något sätt, man är beredd att ta lim, häftpistol eller svets?
Ni vet?
*
När jag läste förlossningsjournalen ett par månader efter ankomsten,( eller nedkomsten ) stod det att förlossningen hade varat i 1 timme och 17 minuter.
Rätt bra jobbat av en liten tjock tjej som jag utan kondis tycker jag.
Speciellt vid tanke på att Lillbus vägde som en duktig julskinka och var drygt en halvmeter lång.
*
Just nu ligger han och snusar i sin säng, helt ovetandes om att han firar sin första födelsedag om ungefär fyra timmar.
Ibland sprakar det till från blöjan då han portionerar ut lite pruppar i sömnen.
Ett litet pruppande underverk är han.
*
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis Lillkillen!

2012-09-24 @ 21:37:29
URL: http://taweret.blogg.se
Postat av: Maria

Åh det är så kul att läsa din blogg, man får sig alltid ett skratt innan man ska sova. inatt lär jag väl drömma om gigantiska pruppar från ett sprucket underrede! Tack för den!

Kram på er och Grattis till underbara lilla Wille!!

Svar: Asg: Den bjuder vi på både Wille och jag :-) Skoj att man kan glädja någon med lite sjuk humor ;-P Kram
Hondjävulen

2012-09-24 @ 23:30:57
URL: http://neovaranangel.blogg.se
Postat av: Madde Näslund

Hejja lille plutt och snart grattis på födelsedagen!
(den här tiden för två år sen låg jag och pustade ut efter mina timmar av helvete) Men titt vilka söta pojkar vi fick! Ps. Kanske ses på bb till våren ;-)....

Svar: Men åååh... vad säger du??!! GRATTIS!! Vilken dag är du beräknad?
Hondjävulen

2012-09-24 @ 23:31:24
Postat av: DIYS

Bara 3 månader kvar till jul!! Visst går tiden fort? :D <3

2012-09-25 @ 20:15:29
URL: http://diys.blogg.se
Postat av: Madde Näslund

Tack gumman! Jo 17/3 än så länge...men det kan väl bli lite reviderat när vi gör UL nu i oktober..vad är tiden för dig nu? :-)

Svar: Haha, vad lustigt! 14e har vi, men som sagt kan det ju bli plus eller minus.. när ska ni göra UL? Vi ska in den 16e :-)
Hondjävulen

2012-09-29 @ 00:15:17
Postat av: Madde Näslund

Haha men vi ska in den 17e :-P
Uppdatering och fika behövs efter det tycker jag!!

Svar: Men OJ! Spännande haha... fika låter underbart - jag har ju nästan glömt hur du ser ut ;-P Ska ni kika på kön? :-)
Hondjävulen

2012-09-29 @ 21:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0