Parmiddag

I eftermiddag har vi haft parmiddag, ni vet sånt som man har när man är sexton och vill känna sig vuxen eller när man är sextifem och vill känna sig lite ungdomligt cool.
I parmiddagen ingick även fyra barn i varierande storlek och ålder.
Det brukar vara oundvikligt i min ålderskategori.
Här nedan skulle det vara stämningsfulla kort på trendig, god och vällagad mat gjord från grunden på enbart ekologiska råvaror köpta i den dyraste saluhallen ( helst den på Ömalm 40 mil härifrån ) och kryddad med exotiska bär från Pakistans hemliga träskmarker.
På korten skulle det även skymtas dyr inedningsdesign, som till exempel vår diskbänk gjord i huggna mammutbetar från Grönland eller den dyra fairtraide-tapeten gjord av en uppspänd nätpyton.
Men...
Jag glömde fota allt det här så jag gör det nu i efterskott istället...
*springer ut i köket*
*
*
Låtsas nu att det inte ser ut som ett ihopkok av veckans roadkills.
Fläskfilen var faktiskt jävligt dyr.
 

Kommentarer
Postat av: Snurkasmamma

Tack för en supertrevlig kväll, å roadkill smakade utsökt!!!! Tusen tack kram

2012-10-20 @ 21:19:38
Postat av: Solan

Det där ser ju riktigt smarrigt ut ;) Är det egenplockade kantareller måntro som jag tycker mig se oppanpå ;)

Svar: Självklart är de egenplockade - eh... nästan... svärmor har plockat dem på Hemsön, men jag har varit i samma skog så de är så gott som självplockade kan man ju säga...
Hondjävulen

2012-10-20 @ 21:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0