Jag vill jätteverkligen äta kräftor!!!

I helgen är det ju som bekant eller obekant kräftpremiär vilket innebär att man snickrar upp några plastiga skal i glada färger och petar i sig lite av rövköttet innan man går loss på vinet och ölen igen, och när man fyller på glaset så kommer man på att man håller på att äta kräftor och då fiskar man upp en till liten krabat ur det bruna spadet och suger lite på den innan man avrundar med en "sista" bärs...
Så kommer det dock inte se ut i år här.
I mitt huvud, i min perfekta värld sitter vi på altanen i stugan på lördag kväll - och märkligt nog finns det inte en mygga eller endaste "knotte" där - och mumsar delikata röda kräftor i solnedgången utan att ens vara sugen på en öl eller ett glas vin.
Jag till och med fnyser åt tanken att jag en gång varit lite fest-rök-sugen.
Kräftorna är dessutom så lättskalade att de öppnar sig själva när man pratar snällt med dem och säger att man inte har råd att gå till tandläkaren.
Vi får väl se hur det blir :-)
*
Om man googlar på kräftbilder får man förresten upp lite olika resultat.
*
Mmmmm.... Slurrp....
*
Neee... där försvann matlusten.
Bara jag som känner hur det kryper innanför skinnet nu?
*
Eeeh....?
Jo, faktiskt... prova googla själva får ni se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0