Dagens fundering som spårade ur

Vi är ute och kvällspromenerar på en gångväg full av sniglar.
Jag:"Hur föds sniglar med snäckor egentligen?", "Allså föds dom med huset på eller hittar dom hus sen?"
Tjur:"Dom föds väl med hus på som växer med dem" "Annars får dom ju söka bygglov kanske, när dom vill ha större"
Jag; ( tänker tyst; Men HUR skönt för snigelmamman att föda unge och hus...")
Tjur;"Så sniglar på landet, dom får ju lättare bygglov och kan ha stora hus, medan stadssniglar får nöja sig med mindre pga. platsbristen"
Jag;" Men mördarsniglar då, är det uteliggare utan hus som bara är feta då?"
Tjur;"Nej, det är zigenare, dom äter alla andras hus, plus andra sniglar med och de har inget eget hus eller land."
Jag:"Jaha"
Tjur:"Oj, där krasade det skönt"
*
*
Zigenarpappa med eget hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0