Konsten att verka duktigare än man är....

Är grislätt.
Jag känner mig som en urmoder från bronsåldern när jag står i köket och syltar och saftar men the thing is att vilken treåring med dagispippilotter som helst skulle kunna göra samma sak.
Hade bara plattången och facebook funnits för hundra år sedan hade jag lätt kunnat levt där.
Då.
Annas supergoda rödvinbärssaft!
Dock alkoholfri.
Annas jättemumsiga äppelgele med vanilj.
Annas skitgoda lingonsylt och uppfriskande äppeldricka!
Vill ni ha lite recept?
Äppeldricka

6 liter äpplen i skurna bitar.
Kärnhus och skal får följa med.
6 liter vatten
1 msk vinsyra
1 tsk natriumbensoat

Blanda allt i en hink och låt stå i tre dygn.
Rör om då och då.
Sila bort frukt och blanda saften med 5 dl socker.


Äppelgelè

4 dl äpplen med skal och kärnhus skurna i små bitar
1 liter vatten
1 pkt ( 4 dl ) gelèsocker

Koka äpplen och vatten mosiga i ca 15 min.
Sila, och koka upp saften igen med sockret.
Klart.


Idag står vindsstädning på agendan.
Tyvärr.
Är sjukt trött efter jobbnatten.
Tänk om tyskar och ryssar kunde sluta kriga i mina drömmar.
varför drömmer man extra konstigt vid fullmåne?
Någon?

Kommentarer
Postat av: Gun

Hej Anna. Roligt att läsa din blogg.. Va duktig du är som saftar o syltar. Ha en bra helg o hälsa fam.. Kram

2010-09-24 @ 09:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0