Windows Remote?

Är tydligen en helt vansinnig grej som finns i systemet.
Det enda som behövs är att aktivera den, vilket tydligen någon oerhört bright person i vår familj gjort.
Troligast jag själv.
Detta innebär att en helt vilt främmande människa kan styra min dator - och komma åt allt innehåll i den - från ett helt annat ställe.
Det kan vara grannen, chefen, ett pervo i Skåne, en pensionär i Mongoliet eller en snorunge i Tyskland.
Det vet man inte.
*
Vi upptäckte det hur som helst med att det först öppnades en massa porrsidor när vi surfade, sen åkte muspekaren överallt och öppnade massa mappar, webkameran startades och sen dök det upp ett litet chatfönster där någon främling skrev att han ville chatta.
Så jävla läskigt.
Jag drömde mardrömmar om det här i två nätter.
*
Datorn är på Siba, inte för att jag blivit hackad utan för att dvd romen är paj, och den kan vara skitbra att ha för att formatera datorn.
Det är också läskigt med självmordsbombare och Al-Quaida, men det tar vi en annan dag.
Hoppas ni haft en bättre helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0