Världens långsammaste bloggerska

Det titeln måste ju bara vara min.
Tur ni ursäktat mig redan, men herregud jag fattar verkligen inte hur ni orkar vara trogna och klicka in här varenda dag.
Ni är ju här oftare än mig!
Hur som helst, stressupdate följer nedan för er som glömt bort mig och mitt liv, eller bara har varit ointresserade;
* Packat
* Flyttat
* Packat upp
* Fyllt år
Dagen till ära har en ny kategori fötts här på sidan - tanken är den att det skall vankas recept och bilder på mina kaloribombastisca skapelser.
Vi får väl se.
Igår gjorde jag till exempel Lussekatter... skickade med dem till tjurens jobb idag så får de vara smakpoliser.
Eftersom jag fortfarande bantar officiellt vore det ju synd att trycka i sig hela skiten själv nu innan jul, då blir det till att flytta ner behån runt midjan istället för att få lite lyft på figuren.
A - ja.
Vidare till fotoalbumet.
Bea och jag är hundvakt åt Zingo, promenerar på industriområdet i Timrå.
Bea; " Kan man gå här nu?"
Jag; "Jaa vadårå?"
Bea; "Jaa men det är ju älgjakt!"
Jag; "Men vännen...på industriområdet??"
Ett raskt hopp från skogen till Cafè Charm.
Lunch med Annelie och Lilla Kusin.
En trevlig tradition som gör att även jag känner mig lite vuxen ibland.
Snart ramlar den fina bebisen ut! ur kusinmagen!! 14 december!!!



Men herregud vilken vinkel är den här bilden tagen i?
När till och med hamstarna blir rädda för mina kinder och huvudet är mer brett än långt är det dags.
D - I - E - T
Eller die or eat.
Tjurens födelsedagspresenter.
Han är ju enda barn och barnbarnet.
Själv fick jag en trisslott av min pappa.

Fint tårtfrämmande på min födelsedag av lilla Embla.

Och Emblammamman Anneli.
Linda och Felicia med såklart.

Adventsljusstake på vårt köksbord.
Det är tyvärr lite pepparkakshysteri den här tiden på året..pepparkaksmuffins, pepparkakskarameller, pepparkaksskinka, pepparkakskakor mm men dessa pepparkaksdammsugare var mycket okey!!!
Goda till och med!!
Finns på Ica i Granloholm.
I Helgen fyllde även min vän Bea år.
Barnsligt förtjust i överraskningar och presenter, girly ut i fingerspetsarna, älskar rosa, är torsk på doftljus/oljor/sprayer/toadoft/doftblock i diskmaskinen mm och fryser alltid som en kinesisk nakenhund i Nordpolen.
Presenten innehöll alltså förutom diverse rosa ting och dofter ett par vantar och tjocka strumpor.
Ibland är jag som en treåring.
Tyckte det var så lustigt att Musse Pigg kom och hälsade på i stekpannan.
Såhär såg det ut igår kväll.
Det inhandlades en ny platt teve.
Glad som en spelman satt den vackra tjuren och skruvade.
Avslutningsvis en vy på köksfönstret.
Självporträtterande fotografier idag är bojkottade på grund av våldsam förkylning.
Huden under min näsa ser ut som en julig dörrmatta.
Röd och frasig.

Kommentarer
Postat av: "Drottningen av det Rosa slottet"

Som alltid gläds jag av dina blogginlägg!! Skrattar hysteriskt åt den doftande ironin ;)

"Tjuren är enda barnet.. bla..bla... -Själv fick jag en trisslott" ha ha ha ha ha.

Tack för att du förgyller min kväll här på jobbet =)

2010-12-01 @ 15:20:59
Postat av: bea

hahaha...Din galning.... tur att jag verkar så fantastiskt smart nu =) eller?? snyggt du har gjort här nu.. men börjar de typ bli lite "vuxen varning" på dig nu eller ;) love you =)

2010-12-01 @ 16:55:07
URL: http://raggarmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0