Jag är ingen ilskebirra!

Efter lite sansning med hjälp av kaffebönorna har jag kommit fram till att lägga ner ilskan, och i alla fall inte hänga ut den här.
Trots att jag tycker den berörda tjockråttan förtjänar det så är det inte riktigt schysst.
Så inlägget får handla om bakning istället, som är dagens aktivitet.
*
Förutom att bakningen automatiskt fördubblar präktighets - och bullmammestatusen så blir det ju ( oftast ) faktiskt himla skitgott med.
Idag bakar vi lantbröd och solrosbröd med aprikoser, och senare när kottarna kommit hem startar pepparkaks, ischoklad och tryffelproduktionen.
*
Men matbrödet är tanken att jag ska fixa nu helt själv.
Jag har inte vågat pröva surdegstrenden ännu, hade det hetat något annat kanske det hade känts mer lockande... jag vet inte...
*
Först ut är en bild på den hemska estetiska styggelsen som vi prövade bygga i sovrumsfönstret.
Vissa Alnöbor som snart är ett nackskott rikare tycker nämligen det är oerhört kul att gasa och sladda med sina 740:s på vägen utanför vårt sovrum.
Det tycker inte vi.
Vi byggde en tillfällig ljudisolering av snöre och soffkuddar.
Ful så man får ont i ögonen men funkade bra.
*
Lantbrödet som det ser ut i tidningen.
*
Förhoppningsvis ska mitt se likadant ut om 11 timmar, efter jäs och gräddningsprocess men just nu ser det ut såhär.
*
Nu ska jag gå ut och skotta tjurens bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0