Sagan om Förseningskassan

Samtal 3 (måndags )

Jag; "Eftersom ni sagt att det inte var något mer att komlettera med och jag har nu ändå fått komplettera tre gånger så undrar jag om allt är okey nu och jag kan få min utbetalning. Jag har ju väntat sen november nu"
Elaka handläggaren; "Jamen då ska allt vara bra, vi har två dygn på oss att kolla upp inkomstuppgifterna här bara eftersom vi inte HUNNIT det, men annars kan du begära och få utbetalning enligt din gamla inkomst."
Jag; "Ja men vad bra då ringer om två dagar igen."

Samtal 4 ( igår )

"Du har plats nummer 92 i kön...."
Jag ; Hej jag ringer angårnde en utbetalning och skulle bara kolla om ni har sett över inkomstuppgifterna?"
Annan elak handläggare; " nej det har vi inte hunnit, du får pröva ringa under kvällen"

Samtal 5 ( senare )

Jag; "Jag ringer angående en utbetalning som skulle vara på väg att bli klar nu, jag undra om ni sett över inkomstuppgifterna?"
Fet otrevlig handläggare; "Nej det har vi inte hunnit, vi har 5 veckors handläggningstid"
Jag; " ja det vet jag men nu har jag väntat sen i november, jag pratade med en person i förrgår som sa att om ni inte hade hunnit kan man få utbetalning på den gamla inkomsten."
Satmaran; "nej så kan vi inte göra"
Jag; " nehe, men jag är så trött på att ni ger mig olika uppgifter hela tiden, när det inte ska vara mer att komplettera så dyker det upp papper i brevlådan om att jag måste komplettera TRE gånger, och sen får jag besked om att..
Satmaran; "Jag kan bara beklaga"
Jag; "Så när kan man få en utbetalning?"
Bitchen; "Det kan jag tyvärr inte svara på...vi har som sagt 5 veckors handläggningtid..."

Hallå.....!??
Är det här verkligen Sverige?
År 2009???


Kommentarer
Postat av: Caroline

Men fyyyy fan vilken gris...

Nog för att jag visste att han var ful men å göra så mot barna!!! Säger bara ett ord GRIS!!



Tur att dom har dig iaf :)

2009-02-12 @ 09:01:33
URL: http://rarron.blogg.se/
Postat av: Kraaam/Åsa

Ja, de gör ett fantastiskt jobb på Försäkringskassan som orkar ta emot dessa samtal från envisa och tröga människor som ringer in dit och bara ska ha och ha och ha.

Att de inte fattar att personalen på Försäkringskassan ska ju hinna och fika och skvallra oxå lite medans Sverige svälter.



;-) hahahahaha *skojar bara - det är jätteilla och jag är med om ungefär samma sak just nu. Man bråkar sig skogstokig och försäkringskassan plockar fram sidor hos en som man inte visste fanns.



Dags för fika - helt klart. Saknar dig. Är du ledig någon dag nästa vecka så tar jag gärna bussen in och hälsar på.

Min bror jobbar på dina pojkars pappas forna jobb - hörde därifrån om laptopgrejen.....suck. Stackars barn....IGEN!!!!!!

2009-02-12 @ 09:10:24
URL: http://Kraaam.bloggspace.se
Postat av: Stefan

De är ju inga Einsteins direkt på FK.

Dessutom måste dom själva vara ofantligt rika som kan hålla på och dravla med andras pengar sådär.



Nä du, batterisyra är nog inte att rekomendera som hälsokur.

Däremot så är det ganska trevligt att gå på badhuset och sätta sig i bubbelpoolen. Vi tänkte gå dit vid 11. Ska du inte hänga med? :-)

2009-02-12 @ 09:15:51
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: kakan

Dom är verkligen inte roliga att ha och göra med men gå in och prata med dom på plats då brukar dom kunna hjälpa en snabbare, jag hade oxå problem med dom men då skickade dom ett mail till någon annans chef och då gick de snabbt kan jag lova! så in till stan o snacka med dom så ska du se de löser snabbare

Lycka till !

2009-02-12 @ 11:24:22
URL: http://kaksmulans.blogg.se//
Postat av: inlinquisch

Jo jag har faktiskt ringt och skällt på comhem, men dom skällde på mig i sin tur åxå och tyckte att jag var totalt puckad i huvet vilket jag kan förstå eftersom att jag inte är kund hos dom =/



Jag har verkligen haft tur med förskingrings kassan, jag har aldrig haft strul med dom eller behövt vänta p utbetalningar, Mne lider med dom som har det ! ..



Ang resan så är det bara att boka precis när du vill skicka bara fakturan till:



jag har blitt blåst tamefan.

finnsintevägen 18

987 45 tyvär



;)

2009-02-12 @ 14:04:38
URL: http://inlinquisch.se
Postat av: tess

Ja f kassan e grymt UDDA olika saker VARJE gång man ringer tack ja veeet typ. Men du be att få prata med någon högre upp de fick ja göra en gång... de e SJUKT man ska ju leva ocå liksom... sen kan de beklaga hur mycket de vill....

//Tess

2009-02-12 @ 17:13:56
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0