Jag vet inte

riktigt vad jag ska hitta på precis nu...
Allt det hemska är ju gjort nu och det enda jag har på tapeten är att åka till kusinen om ett par timmar och säga hej.
Hon har varit i Kroatien en vecka...

Samtal i söndags:

Jag: Men har du haft kuuul nu då?
Kusin: Njaa...jag hade lika gärna kunnat vara hemma faktiskt.
Jag: Jasså, men vad var det då då?
Kusin: Jamen Ingrid ( vår faster ca 65 år ) hade ju ont i benen och kunde inte gå, och Rita ( också ca 65 ) ville supa och jag ville titta på kyrkor.
Jag: Uhumm...inte så kul...och du kan ju inte dricka heller.. ( gravid )
Kusin: neej, och kallt var det också...
Jag: men du kunde väl shoppa lite då i alla fall?
Kusin: Neej för allt var ju så förbannat dyrt! Dyrare än hemma..
Jag: stackare...lyckades du hitta några cig till mig?
Kusin: Ja, jag trodde det var billigare att köpa inhemska..de kostade 219 kr...men sen när vi kom på planet kostade två limpor 249 kronor...
Jag: Mmm du kanske skulle varit hemma istället...


Snart blir hon mamma!

Nu tror jag i alla fall att jag ska tvätta bort sömntutorna i ögonvrårna och ta mitt vrålåk till korsta och visa den för pappa.
Han har ju trots allt varit med och sponsrat den!
Det fanns en tid när solen fortfarande värmde och det var riktigt behagligt att vistas ute, men dom tiderna är tydligen förbi.
Passè.
Gone.
Over.
Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0