Doris

Slår till i dubbla bemärkelser idag!
Uppgiven och knappt vid medvetande stapplade hon ut i bilen imorse för att kunna ladda sin telefon - eftersom hon upptäckt med inte så lite förtret att den låg kvarglömd på hotellet i Solna.
Hurra...lucky morning...
Hitta.se - Järva krog - ringa - prata med en arab - "Do gloommt vaddo?" - Laddare...L-A-D-D-A-R-E... - "Aaah...jag titta..ringa dig om en qvart va"
När Doris senare under dagen parkerade sin bil på Ica maxi hittade hon plötsligt laddaren i sin handväska!
Gud så kånnstikkt..hur hamnade den där?
Inget nobelpris idag heller...

Väl hemkommen ropar hon på katterna för att utfodra de söta små klösbollarna...bara för att upptäcka att hon glömt köpa kattmat som stod överst på listan.
Djur måste ha mat - precis som människor - för att överleva och kunna para sig - precis som människor.
NU är hon tillbaka från sin andra turne.
Hon är bra glömsk, den där Doris.

Annan upptäckt imorse; Dagens utstyrsel tänkte jag..får bli en "Annastylish" tights, överkneestrumpor, kort yllekjol och lång tröja så inte badringen syns.
Men..vem fan har krympt mina tights...jo jag förstår av namnet men hallå...!!?
Svettandes slet jag för att för försöka dra på mig kreationen "It MUST fit...it MUST"...när jag slutligen lyckats få på mig dem såg det ut som de var fastsydda i min hud.
Det går inte och ljuga längre.
Jag är numera lönnfet.
Med betoning på fet.

Och nej  - jag tänker inte bjuda på den bilden idag..men om ni sätter in en hunking på mitt konto så kanske....

Men klart det bjuds på lite andra bilder...var ju på kursen igår...


Frukostbuffen på hotellet.
Gick inte av för några hackor.


Mitt rum.
Inget makabert över det.


I taxin på väg tll telegrafgatan.


Kurslokalen.
Vet inte varför jag lägger upp den bilden egentligen!?
Smått maniska drag kanske...


Schysst va!?
SJ Service Academy from the inside.


Precis framför mig - men inte i bild..ligger ett bamsefat med morotskakor.
Det var nog det bästa på hela kursen.


Såhär ser jag ut idag.
Och förmodligen alla andra dagar med.


Nu ska jag återgå till att förbereda middagen.
Vinmarinerad fläskfile, ugnsbakade potatisklyftor med vitlök och persilja, ädelostsås och smörstekta trattisar.

Nii kan boka bord för endast 200 spänn per skalle.
Och då ingår sittplats och vin.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Doris, i really like you!!! hahahaha! :D

du ska få pris av mig :P

2008-10-10 @ 14:36:06
URL: http://hannajo.blogg.se/
Postat av: LogLady

Det kan inte vara lätt att vara dig! Och var det inte för att Prinsessan fyller år idag så skulle jag LÄTT sätta in pengar på ditt konto! Särskilt med tanke på att det är krypavstånd hem ;)

2008-10-10 @ 14:53:03
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: Mrs Andersson

Nämen fasiken att jag redan druckit 2 glas vin annars hade jag kommit.Ska ju åka 563 imorgon så jag pallar inte allt för mycket alkohol.

2008-10-10 @ 19:44:40
Postat av: Kraaam/Åsa

Bra - fotografera allt så jag har lite inblick i ditt liv. Tur vi har bloggen :-)

2008-10-13 @ 09:32:01
URL: http://Kraaam.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0